Van workshops tot boek

Herprogrammeer Je Stress (HJS) begon als een set van workshops voor bedrijven, vanwaar het idee voor een bijpassend boek ontstond. De workshop documentatie werd omgevormd tot dit boek, wat wij nu ook gebruiken bij patiëntenverenigingen.

HJS biedt de lezer kennis over en inzicht in stress, de werking van het brein en onderbewuste reacties. Vanuit die kennis geeft HJS technieken en aanvullende tips om de stressbeleving zelf te herprogrammeren.

Ieder mens is uniek en heeft een eigen beleving van stress, wat ook een eigen aanpak vereist die aansluit bij de persoon. Met HJS heeft de lezer diverse opties om die persoonlijke aanpak te kunnen ontdekken. Je kunt hierbij denken aan zelfhypnose, ademhalingsoefeningen en rationele technieken.

Van het verkrijgen van een positieve mindset tot een goede nachtrust – met de juiste hulpmiddelen kan iedereen zichzelf verbeteren. Herprogrammeer Je Stress helpt.

Je vindt het boek in onze webshop, en bij een groot aantal webwinkels.

Patiëntenverenigingen

Naast mensen met stress is HJS uitermate geschikt voor andere doelgroepen, zoals pijnpatiënten. Niet alleen hebben stress en pijn een wisselwerking, de oefeningen uit het boek zijn ook te gebruiken voor andere problemen.

Tijdens workshops bij patiëntenverenigingen leggen wij de informatie uit HJS aan de deelnemers uit. Er is alle ruimte voor vragen en persoonlijke ervaringen; wij brengen geen boeklezing maar een interactieve workshop, inclusief oefeningen. Doordat wij met twee trainers werken, is er altijd een mogelijkheid voor 1 op 1 sessies gedurende de dag. Wij hebben jarenlange ervaring met patiënten en diverse patiëntenverenigingen (o.a. de RA Liga en BRCA.be), om de juiste begeleiding te kunnen bieden.

Deelnemers gaan naar huis met het boek ‘Herprogrammeer Je Stress’, en zijn altijd welkom voor vervolgworkshops. Dit biedt de deelnemer de mogelijkheid tot herhaling of verdieping van het geleerde.

Wij bieden een solide basis voor de workshops, vanwaar we samen met de patiëntenvereniging vertrekken om een passende dag te organiseren voor de specifieke doelgroep. Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Ervaringen

Onderstaande ervaringen werden gegeven door workshopdeelnemers van bedrijven.

“Heb gevonden wat mij tot rust brengt.”

“Verschillende soorten oefeningen waarbij je zelf bepaalt wat het beste werkt. Duidelijke, klare uitleg die down-to-earth is.”

“Mezelf op een andere (rustige) manier leren kennen.”

“Het doen en ervaren. Is goed om de verandering door te voeren.”

“De praktische oefeningen + nieuwe kanten van jezelf leren kennen.”

“Doe zo voort! Goed gedaan. Proficiat.”

“Dit maakt onderdeel uit van een goede mentale gezondheid, iets waar iedereen aan moet werken.”

“Zeer goede uitleg. Veel bijgeleerd.”

“Ik kijk wel uit naar een vervolg.”

“Was zeer ok.”

“Persoonlijke aanpak. One-on-one oefeningen. Oefeningen opgedeeld in duidelijke stappen.”

“Het lachen, wat op zich ook al stress verlagend werkt.”

“De achterliggende logische theorie. De eenvoud van het idee.”

“Het constant naar een leuk moment gaan.”

“Ik heb inzicht gekregen in een methode om mijn reacties op stress te trainen. Dit geeft veel perspectieven, ga ik zeker toepassen.”

“Positieve houding en benadering. TOP!”

“Interessant, goed gebracht.”

“Het is goed om je op een eenvoudige manier zo bewust te worden van jezelf, om het verschil tussen gestuurd en ongestuurd je gedachten op te laten komen.
Bedankt voor het aanreiken van meer gestructureerde methodes om mee te experimenteren.”

“Was goed, niet saai, op het juiste tempo. Goede, klaar en duidelijke uitleg.”

“Oefeningen opgedeeld in duidelijke stappen.”

“Sommige technieken waren onbewust al gebruikt, maar zijn nu verfijnd.”

“Nieuwe techniek die verder moet verkend worden. Goede kennis en begeleiding.”

“De duidelijke en logische uitleg. De oefeningen stap voor stap doen. De reacties en verhalen van de deelnemers. De overtuigingskracht van de lesgever en de methode.”

“Heel interessante workshop! Alles oké, doe zo verder zou ik zeggen.”

“Belangrijk om mentale gezondheid te promoten.”

“Zeer goed. Dat het gevoel er echt was. Totaal beleving.”

“De theorie vond ik heel interessant.”

“De inkijk in het denken en ervaren. Doe zo verder.”

“De achtergrond snappen van iets wat je onbewust deed.”